BerBueNo DenGan IkLan NuFfNang...JoM KliK !!

Pelanggan Muka Buku Ini

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Sign by Danasoft - Get Your Sign

Monday 16 May 2011

Kursus Photoshop


Ahaa kursus beb...2 hari aku join kursus anjuran jabatan, Adobe Photoshop..Yaaa Adobe Photoshop...
Bukan apa...Rasanya tahun nie aku blom join lg sebarang kursus pun...sedangkan setiap staff perlu penuhi jam waktu kursus selama 42 jam setahun...nampak je sikit...tapi nak kumpul 42jam setahun tu siksa rasanya...
Okeylaa...2 hari aku kursus belajar menggunakan tool yg ada dlm photoshop tu, mulanya senang la tapi bab akhir² tu terasa gak la air peluh membasahi ketiak aku...hahhaha...



Ini 1st kitorang belajar...amik dari segala jenis buah buahan dan sayuran kemudian dicantumkan menjadi rupa


Lepas tu buat scenery plak...asal gambar nie xde pokok kelapa n kapal layar tu..


Pastu belajar menguasai layer...


yang ini agak susah sedikit dan memercik peluh sbb menggunakan daya ketelitian yg penuh...


Ini plak aku suka...Clone stamp nie la yg paling aku gemar...


Copy paste dari xde awan skang dah ada awan...best best...

Bila dah tau sedikit sebanyak kegunaan tool yg ada kitorg pun kena bagi satu tugasan terakhir...Gambar² semua dah ada tinggal nak amik untuk diletakkan dalam satu fail baru mengikut kreativiti masing²...
Akupun create la guna pelbagai tool yg ada untuk gambar yg diperlukan sahaja dan hasilnya boleh la tahan kan...


 Aku letak gambar ammar skali jadi modal insan untuk final projek aku tu...hehhe...Kunun² inilah dunia dia...
Okey la tu kan...Orang kata baru nak belajar mengenali dunia Photoshop, nanti dah terer boleh la edit muka sendiri kasi make up lawa² pastu post kat facebook...muahhahaha...
 Cuma sedeynya aku xde software photoshop untuk dipraktikkan agar tidak luput dari sudut otak yang hampir berkerak...Bila otak dah rentung mcm kerak nasi mmg payah nak ingat balik apa yg kita belajar nie kan...Tapi xpe la..untuk sementara dan untuk praktik secara x bestnya aku guna photoshop 7.0...


Kembar Ira kut...

Ira dok bejalan ke arah keluarga Ultraman, untung x kena fire...


Ingat akan datang nak edit gambar bini aku pulak kasi iras² dania danielle...baru la ada perasaan riak beb...
Boleh ke..?? hahhaha takut plak dia baca blog nie kan...Jadi aku rasa mcm malas nak balik umah awal je ari nie...Tapi apa alasan aku beb...Hooo Ultraman fire awan dalam perjalanan tadi mengakibatkan jerebu tebal sepanjang jalan...jadi aku x nampak jalan singgah la kat stesen petronas sementara jerebu tu hilang...boleh ke wat alasan mengada camni..??


No comments:

Post a Comment

i love camera's

i love camera's
my habit sometimes