BerBueNo DenGan IkLan NuFfNang...JoM KliK !!

Pelanggan Muka Buku Ini

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Sign by Danasoft - Get Your Sign

Monday 9 May 2011

Tamar Jalis

Hari nie koje mcm biasa...Nampaknya student pun dah x ramai masuk premis nie, jadi aku ngan rakan² lain dok bersahaja bersantai melayan hal masing² kat pejabat ni...Aku dok melayan novel Tamar Jalis...Sape x kenal ngan penulis yang aku kira sebagai legend nie...alaa dedulu dia penulis novel bersiri dalam cerita siri bercakap dengan jin tu laa...x kenal lagi ke...?? emm lantak korang la lau x kenal...cari sendiri sape Tamar Jalis kat uncle google...



  Dah lama aku ingin mengikuti cerita beliau, 1st time aku baca novel beliau kira² masa tu aku masih bersekolah di tingkatan 4 kalau x silap...Rasa seronok plak baca dan hajat di hati ingin terus membeli novel² keluaran beliau tetapi apakan daya bapa aku x mampu nak belikan dan sebenarnya aku sendiri pun takut nak suh bapa aku belikan...ye laa kalau dah belanja sekolah pun bapa aku leh mis nak bagi inikan pulak nak suh bapa aku belikan novel tersebut...minta maap je laa...Lagipun bapa aku tu bukan nye dari golongan orang berada, malah koje dia pun bkn la koje tetap...cuma koje kampung je...kekadang amik upah bikin umah orang, ( aku pernah jadi assistance beliau masa berumo 14 tawon ) mmg teruk beb jadi tukang bikin umah ni...penat..!! Dan dari situ la jugak yg aku harus belajar berjimat cermat hingga sekarang nie...tapi nampaknya sekarang aku ahli kelab boros...emm gitulah gayanya...
  Okey la berbalik ngan cerita Tamar Jalis, apa yg aku nak cakap kat sini cerita beliau memang begitu mengasyikkan hingga rasanya aku seperti pepatung yg hinggap di dedaunan menghijau x bergerak dari tempat duduk...Kisah beliau sepanjang bersama ngan datuknya mmg banyak pedoman untuk diri sendiri malah x kedekut ngan petua² yg boleh dijadikan amalan sepanjang zaman...Petua yg beliau bagi tu pun tidak bertentangan dengan ajaran Islam...mmg seronok mengikuti cerita beliau hasil dari kisah sebenar beliau bersama datuknya, menakjubkan beliau mampu mengingati setiap detik yang dilalui bersama dengan datuknya...Aku ingat akan dtg aku juga ingin menghasilkan sebuah novel mcm cerita Tamar jalis nie tetapi novel aku mungkin banyak pembohongan dari kisah sebenar...Mmg bukan kisah sebenar pun...hanya rekaan semata mata...ini baru khayalan nak menulis je, ntah jadi ke tak x tau la...tgk je la nanti...tajuk dah dapat tapi isi cerita x dpt lagi...ye laa aku ni berangan je lebih tapi bikin nye x jugak...lg pun aku bukan nya minat sgt menulis tapi syukurlah peredaran masa skang nie x perlu guna pen atau pensil n kertas untuk menulis...taip je guna keyboard dah timbul huruf² yg kita nak...Harap² menjadi la...
  Okey la stop dulu rasanya...Bagi sapa² yg nak mengikuti cerita Tamar jalis boleh pegi ke alam tersebut..

No comments:

Post a Comment

i love camera's

i love camera's
my habit sometimes