BerBueNo DenGan IkLan NuFfNang...JoM KliK !!

Pelanggan Muka Buku Ini

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Sign by Danasoft - Get Your Sign

Tuesday 26 April 2011

Rumahku bukan Rumahmu

Perghhh setelah hampir sebulan mahligai beta dibina akhirnya siap juga dengan tahap kelihatan cantik menarik ko memang debomm...aku tau betapa susahnya nak buat umah seperti ini kerana terlalu banyak arahan x rasmi  mem besar kat kontraktor tu hingga affectnya kalau dilihat secara terperinci memang jelas hampir berkilat kepala para pekerja kontraktor tu tapi kontraktornya tetap ensem sbb sebarang arahan x rasmi 'mem' besar akan di caj seribu hengget...(ni yang aku  rasa mcm nak pitam seumur idop) aku rasa pekerja² tu juga hampir x mampu untuk mendengar suara² halus dari rambutnya yang aku juga bisa mendengar apa yg rambut² pekerja tu katakan " boss gue gugur dulu ya, daaaa"... hahhaha begitulah dgn jelas apa yg si rambut tu katakan kepada tuannya...ini pun nasib baik la rambut aku x berkawan dengan rambut pekerja² tu....kalau x rambut aku juga akan gugur sebelum waktunya...adeh deh deh...



klik pada gambar untuk tumbesaran menakjubkan...



emm mcm mana..cantikkan...?? ye lah dah alang² berhabis duit tu biarlah sampai puas hati...lagipun kat kawasan perumahan aku tu belum ada lagi umah yg cantik dan besar seperti umah aku nie...jadi senang la kalau ada kawan² yang nak dtg umah dan xtau mana satu umah aku...sebut je umah besar dan cantik, pasti orang tu akan tunjuk umah aku...hehehhe melayu mudah riak kata mamat khalid...

  Dan seperti biasa, pagi² lagi aku dah bangun solat subuh...selesai solat subuh aku rasa seperti ada sesuatu yang pelik kat luar...bila aku jenguk kat luar " ohh aku bermimpi rupanya, ciss.." Hakikatnya, umah aku tu x lah seindah apa yg aku mimpikan...


 *



 *

 *



Dan masih lagi dalam pembinaan rupanya, huhh...





Fuhh punyalah beria ia aku punya mimpi dan siap berangan angan duduk diberanda luar umah sambil pekena kopi keras dan menikmati pisang goreng panas serta menghalakan mata ke kawasan kejiranan yang kelihatan macam hutan batu tu...Tetapi rupa rupanya lambat lagi kot nak siap...xpe lah...biar lambat asalkan cantik dipandang......nanti bila dah siap mula lah nak susun atur barang perabot yg dah mcm kilang perabot kat dalam umah aku tu pula...harap² bila dah siap nanti xdelah penambahan perabot dilakukan oleh mem besar...

Dan bila dah siap nanti, mungkinkah umah aku akan cantik seperti ini :-



atau ini :-


ataupun ini :-


atau apakah akan menjadi seperti ini :-




Ohh TiDaKkkKkkKkkkkk !!!


Malah Nurin pun dah berangan  tido di rumah baru...


Apa-apa pun skang nie kena la tunggu beberapa bulan lagi untuk melihat bagaimanakah hasil pembinaan para pekerja import yang di eksport dari Indonesia...

Kita tunggu dan lihat sape yg kena... chiaow dulu...












No comments:

Post a Comment

i love camera's

i love camera's
my habit sometimes